NAŠE METEOROLOGICKÉ STANOVIŠTĚ
CO NOVÉHO?
---> Naše meteorologická budka se svítí do dálky bělostným nátěrem (poděkování panu učiteli Peškovi a žákům 9. ročníku)
---> Máme nádherný srážkoměr "Made in 9.A" (poděkování paní učitelce Vašínové za konstrukční materiál)
---> Je nedobytná (alespoň doufáme)... (děkujeme za zápujčku zámku s posledním klíčem - budeme trénovat zodpovědnost při sdílení majetku, nebo - v případě ztráty posledního klíče - pracovní činnosti, konkrétně vrtání a řezání)
---> Známe její zeměpisnou polohu (za spolupráce pana učitele Semjona a 9.A): latitude 49,4684383 N - longitude 17,4419961 E (prosím, přepočítejte si do šedesátkové soustavy sami ev. s pomocí trojčlenky a kalkulačky)
---> Známe její nadmořskou výšku - nádherně zapamatovatelných 222 m.n.m.
---> Víme, v kolik hodin nastává pravé poledne v Předmostí (tedy na cca 17o 3O,, poledníku): cca 11:40-11:50 zimního času (tolik naměřili žáci 8. třídy pod vedením paní učitelky Frieberové, nepřesnost je způsobena tloušťkou křídy). Orientační porovnání s vypočtenou hodnotou: 11hod 44min 30 sekund zimního času, 12hod44min30s letního času (tolik jsme určili výpočtem).
---> Ve výrobě je sněhový kolík (doufejme, že nebude až do října potřeba)
---> Zvládli jsme kalibraci teploměrů
---> Zvládli obsluhu minimomaximálního teploměru a vlhkoměru
---> Vyrobili jsme pomůcky pro určování pokrytí oblohy oblaky
---> Nakonec poděkování zemské atmosféře nad Evropou za nádherné počasí na Den Země 22.4.2016, kdy jsme naší meteostanici vdechli život (za spolupráce žáků 7. , 8. a 9. ročníků) a to vše jsme si patřičně užili.
R. Oulehlová, 22.4.2016
A CO NÁS JEŠTĚ ČEKÁ?
-> Návštěva naší meteorologické budky každý den a důrazné vyžadování dat z jejího nitra...
-> Trénování a) určení typu oblaků b) pokrytí oblohy oblaky
-> Střežení jediného a posledního klíče od meteobudky
-> A paní učitelka Vylíčilová zkouší zprovoznit barograf ... supééér
-> Asi budeme muset kalibrovat i barometr :-(
-> Odesílání dat přes NASA
-> A co takhle zkusit měřit pH děštů - prý jsou kyselé???
-> Jedna zajímavost na závěr: Čím více je položek ve stavu máme hotovo, tím více se nabízí otázek, které potřebují hledat odpověď -vysvětlit - - odvodit - vyřešit .